Konec decembra 2023 (22. 12.) smo na šoli izvedli Božični bazar, ki je združil dijake ter učitelje v prazničnem vzdušju. Glavni namen prireditve ni bil le ustvarjanje prazničnega vzdušja, temveč tudi zbiranje sredstev za šolski sklad. Dijaki so se s svojimi stojnicami predstavili z raznovrstnimi izdelki in dobrotami, pri čemer je šla vsa zbrana finančna pomoč v šolski sklad.
Poleg tega pa smo na dogodku izvedli inovativno simulacijo Evropskih volitev. Ker se na šoli zavedamo pomembnosti aktivnega državljanstva in participacije mladih v družbi, smo se odločili, da spodbudimo naše dijake k razmisleku o vplivu, ki ga imajo lahko na prihodnost Evropske unije. S pogledom na prihajajoče prave volitve junija 2024 smo želeli, da dijaki, ki so že polnoletni ali bodo kmalu postali, razvijejo zavest o ključni vlogi, ki jo imajo mladi pri oblikovanju evropske prihodnosti.
Posebno zanimanje je vzbudila simulacija Evropskih volitev, ki je potekala kot del projekta Šola Ambasadorka Evropskega parlamenta (EPAS). Dijaki, ki so sodelovali pri tem projektu, so ustvarili štiri kandidate za EU volitve. Z uporabo umetne inteligence so jim dodelili osebnosti, ozadja in celo ustvarili vizualne podobe kandidatov. To je omogočilo dijakom, da se bolj poglobijo v politični proces ter spoznajo različne vidike in stališča kandidatov.
Namen simulacije ni bil le izbira kandidata, temveč predvsem ozaveščanje mladih o pomembnosti sodelovanja na volitvah in aktivnega sooblikovanja njihove prihodnosti. Skozi izkušnjo simulacije volitev so dijaki pridobili vpogled v politične procese ter spoznali pomen svojega glasu v demokratični družbi. S tem smo želeli vzpodbuditi trajno politično zavest in angažiranost med dijaki.
Božični bazar in simulacija Evropskih volitev sta tako združila praznično veselje, dobrodelnost ter izobraževalni vidik, kar je prispevalo k celovitemu razvoju dijakov in krepitvi njihove vloge v družbi. Dogodek je bil izjemno uspešen, saj je poleg finančnih sredstev za šolski sklad omogočil tudi razpravo o evropski politiki ter poglobljeno razumevanje pomena demokratičnega procesa.
Se zavedamo, kaj so izzivi današnjega časa? Znamo odgovoriti nanje?
Dijaki drugega letnika zdravstvene nege so pri urah angleščine razmišljali o okoljskih in socialnih problemih ter predlagali nekaj rešitev, ki so dostopne in izvedljive. Med drugim so zapisali predloge za zmanjšanje gospodinjskih odpadkov, razmišljali o uporabnosti dreves in zelenih površin v mestih, opisali primere dobre prakse o trajnostnem razvoju drugih večjih evropskih mest, preučili prednosti in slabosti obnovljivih virov energije ter prikazali potek izdelave bombažne majice. Zapise in foto material so zbrali na ličnih plakatih, ki so jih ob koncu predstavili svojim sošolcem ter prilepili na steno v obliki manjše razstave.
Ob 80-letnici Partizanske bolnice Franja so dijaki pod vodstvom profesoric Martine Škrabec in Katje Vidmar pripravili plesno predstavo in film. V 1. nadstropju vas vabimo na ogled razstavne vitrine.
Za novoletno tržnico so naši dijaki pripravili veliko zelo zanimivih in uporabnih stvari. Prostovoljni prispevki so namenjeni ŠOLSKEMU SKLADU, zbranih je bilo 1004 evrov.
Na likovnem natečaju, ki ga je razpisala Srednja zdravstvena in kozmetična šola Novo mesto ob praznovanju svoje 60-letnice, je dosegla 1. mesto Eva Rozina iz 2. a pod mentorstvom Janje Jakša.
ČESTITAMO!
Likovni natečaj, 1. mesto – Eva Rozina, dijakinja 2. a
Dijaki drugih, tretjih in četrtih letnikov so se nam predstavili skozi prvoosebne izpovedi, ki pričajo o raznolikosti našega kulturnega prostora – in s tem tudi naše šole. Skozi besedo in sliko so nam zaupali svoje osebne težave, skrbi, življenjske izkušnje pa tudi radosti in dosežke. Razstava nas nagovarja k medkulturnemu dialogu, empatiji in strpnosti in je del projekta Šole ambasadorke Evropskega parlamenta.
Odzivi dijakov na razstavo:
Zgodbe, ki sem jih prebrala, so se me zelo dotaknile. Nekatere so me pripeljale do solz in žalosti, nekatere so me pripravile do razmišljanja o življenju, nekatere tudi do smeha in notranje sreče. Cenim pogum avtorjev in način, kako so vsi na drugačen način opisali sebe in se tako predstavili. Podpiram ta projekt in menim, da je eden lepših in poučnejših.
Spoštujem dijake, ki so bili pogumni in so izpostavili svoje zelo osebne izkušnje. Nisem vedel, da je tako veliko ljudi okoli nas živelo tako težko življenje. Ob branju nekaterih besedil sem se hkrati nasmejal in bil pretresen.
Nisem si mislila, da se vse zapisano dogaja ljudem v moji bližini. Zgodbe sem prebrala z zanimanjem in v nekaterih se najdem tudi sama. V tolažbo mi je, ko vidim, da nisem edina, ki se soočam s težavami.
Občutek imam, da sem šele po prebranem dejansko spoznala ljudi, ki jih vsak dan srečujem po šoli.
Po prebranem se zaveš, da nisi edini, ki imaš težave v življenju, ampak jih imajo tudi drugi. Ko spoznaš, kako oseba doživlja neko stvar, jo potem laže razumeš in sprejmeš.
Celotna zbirka zgodb me je navdihnila, saj so to naši vrstniki z naše šole in se lahko poistovetim z njimi. Hvala vam za te zgodbe.
V okviru energetske prenove stavbe Srednja zdravstvena šola Ljubljana je bila izvedena toplotna zaščita zunanjih sten in ravne strehe, zamenjano je bilo stavbno pohištvo, vgrajen energetski monitoring in centralni nadzorni sistem, prenova toplotne postaje ter delna prenova prezračevalnega sistema. Cilj operacije je povečanje učinkovitosti rabe energije v javnem sektorju. Rezultati operacije so energetska prenova 5.562,15 m2 površin javnega sektorja, zmanjšanje letne porabe energije in emisij toplogrednih plinov. Naložbo sta sofinancirali Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada.
ZAKLJUČEK ENERGETSKE SANACIJE – ZAMENJAVE OKEN
Ob zaključku projekta energetske sanacije Srednje zdravstvene šole Ljubljana, se nam zdi primerno, da po opravljenem delu malo zaustavimo korak in praznujemo ter izrečemo zahvale.
V resnici se mora veliko stvari poklopiti, da se načrtovan projekt uresniči in ni nič samo po sebi umevno … zato smo toliko bolj hvaležni, dasmo uspešno zaključili energetsko sanacijo, ki je potekala v sodelovanju z MVI in MINISTRSTVOM ZA INFRASTRUKTRURO: imamo novo streho, nova okna, agregat za klimo, prenovljeno toplotno postajo …
Zahvaljujemo se ekipi MVI, vsem izvajalcem in podizvajalcem, arhitektki, nadzoru …
Zahvaljujemo se tudi vsem zaposlenim, staršem in dijakom za sodelovanje ter razumevanje, saj smo letošnje šolsko leto začeli v sobivanju z gradbenimi delavci … in sta se soočila dva različna svetova. Vsi pa v resnici nekaj gradimo: mi v šoli znanje, veščine, odnose, kar se ne vidi na tak način, kot smo videli rezultate gradbenih del pred našimi očmi …
Znova se je potrdila izkušnja, da je edina prava smer usmerjenost v iskanje rešitev. Z dobrim in konstruktivnim sodelovanjem v vrhunsko usposobljeni ekipi pa smo dosegli rezultate. Prepričana sem, da bo prenovljena in lepo opremljena šola omogočila kvalitetno šolanje še številnim generacijam bodočih zdravstvenih delavcev in da bomo z dobro usposobljenimi zaposlenimi v duhu sodelovanja še naprej ustvarjali, gradili, nadgrajevali … in bo prostor za vse v vsej različnosti, kjer se vsi učimo …
V sredo, 29. 11. 2023, smo se ob 13.15 dobili v knjižnici na srečanju bralnega kluba. Dijaki in profesorji smo preko občutij, ki smo jih zaznali v romanu Bratov kožuh in ki smo jih doživljali ob prebiranju knjige, izmenjali svoje poglede na vsebino. S spoznanjem, da smo ponosni na glavnega junaka Briana, ki se kljub temu ali pa ravno zaradi tega, ker ga življenje tako preizkuša, izkaže pri skrbi za brata s posebnimi potrebami.
Srečanje Bralnega kluba
Z razpravo o vsebini knjige pa nismo spoznavali samo literarne osebe, spoznavali smo se tudi med seboj in predvsem sebe.
Konec novembra so Elena, Anesa in Xhyla odpotovale na sever Španije v mesto Gijon, kjer so tri tedne opravljale delovno prakso v sklopu programa Erasmus+.
Prvi teden je bila z njimi ena od profesoric, da jim je pomagala na poti in pri urejanju papirjev, potem pa so se znašle kar same. Dijakinjam je bilo zelo všeč njihovo stanovanje s pogledom na morje, pa španska hrana, obisk akvarija in izlet v sosednji Oviedo.
Pred odhodom so se dijakinje naučile osnov španščine in imele predavanje o španski zgodovini in geografskih posebnostih, kar jim je pomagalo premostiti kulturne razlike ob prihodu v Španijo. Sicer pa imajo že kar nekaj delovnih izkušenj, zato so se hitro znašle v španskih domovih za starejše občane.
Delovne izkušnje v tujini so nedvomno dragocene za razvoj mladega človeka. Dijaki pridobijo novo strokovno znanje, hkrati pa se učijo samostojnosti, iznajdljivosti in sodelovanja.