OBISK IZ ITALIJE

Rad se družim s sovrstniki iz drugih držav, ker so to neprecenljive življenjske izkušnje.” – Amer Velič, dijak

Obiskali so nas dijaki srednje tehnične šole iz Italije, ki so prišli na tridnevno strokovno ekskurzijo v Slovenijo. Po obisku Pirana in Bleda so dan preživeli v Ljubljani, kjer smo jim predstavili našo šolo in jih popeljali po starem mestnem jedru. Italijani so naslednjega dne svoj obisk zaključili z ogledom Postojnske jame in Trsta.

Dijakinje 4. letnika zdravstvene nege so se izkazale kot odlične predavateljice o posebnostih šole, nato pa so jih Amer, Larisa in Maj popeljali skozi malo Ljubljano in z dijaki neutrudno klepetali, se zabavali in izmenjali izkušnje o življenju in šolanju v svojih državah.

SREBRNA MEDALJA V JU-JITSU

Evropsko prvenstvo v Ju-jitsu

Dijakinja Laura Zajc iz 1. f je članica slovenske JU-JITSU reprezentance, trenira in tekmuje v ju-jitsu v borbah. Je evropska podprvakinja v kategoriji U18 do 70 kg.

Od 9. 3. -12. 3. 2023 se je udeležila evropskega prvenstva v Franciji v mestu Verquin.  Osvojila je srebrno medaljo.

Čestitamo!

DOSEŽKI NA TEKMOVANJU IZ ZGODOVINE

Dijakinje, tekmovalke, z mentorico Tanjo Štuhec

 

V soboto 18. 3. 2023 je potekalo državno tekmovanje iz zgodovine v Kranju in naša ekipa se je pod vodstvom mentorice Tanje Štuhec izvrstno odrezala.

 

 

 

  • ZLATO PRIZNANJE je dosegla KLARA POTRATA, 3. F,
  • SREBRO PRIZANJE sta dosegli PATRICIJA FAŠING, 4. G IN NANA ALIČ, 2. E.

Čestitamo!

 

DAN EVROPSKIH AVTORJEV

Ni prijatelja, ki bi bil bolj zvest kot knjiga.” (Ernest Hemingway)

Da bi mlajše generacije spodbudili k branju knjig ter jim pomagali odkriti raznolikost evropske literature ter hkrati ozaveščali mlade, kako pomembne so knjige in kako lahko branje kakovostne literature prispeva k njihovemu celostnemu razvoju, Evropska komisija prvič letos obeležuje dan evropskih avtorjev, in sicer 27. marca.

V ta namen, smo z drugimi letniki zdravstvene nege pri pouku angleščine listali priznanega britanskega avtorja Nicka Hornbyja, natančneje njegov roman Zgodba o fantu (About a Boy). Ker so dandanašnje generacije ne pretirano navdušene nad literaturo, čeprav mladinsko, sem se zadeve lotila nekoliko drugače. Najprej smo si ogledali film, ki je bil posnet po romanu, nato smo se lotili odlomkov iz romana, metafor in medbesedilnosti.

Po ogledu filma, so dijaki preko dela v skupinah analizirali glavne junake, povedali, česa se junaki bojijo, razmišljali o dvojnem pomenu naslova romana, poiskali pesnika, katerega verze neprestano omenjajo v romanu / filmu in razložili metaforo No man is an island entire of itself … Vsaka skupina je izdelala plakat, kamor so nalepili slikovno gradivo, citate iz romana in ga opremili z domiselnimi risbami svojih najljubših prizorov.

Cilji: Dijaki so spoznali priznanega evropske avtorja, spoznali so angleško kulturo in način življenja, razmišljali so o odraščanju in prevzemanju odgovornosti za svoja dejanja, učili so se o pomenu skupnosti in vzajemnosti ter dobili uvide, pomembne za lastni osebnostni razvoj.

SREBRNO CANKARJEVO PRIZNANJE

Dijakinji Lari Osolnik iz 3. K in dijakinji Kaji Petrič iz 1. C čestitamo za sijajen uspeh, ki sta ga dosegli na državnem tekmovanju s področja slovenščine.

Obe sta osvojili SREBRNO Cankarjevo priznanje!

RAZISKOVALNE NALOGE

Na 36. srečanju mladih raziskovalcev „Zaupajmo v lastno ustvarjalnost 2023“, so Nana Alič, Leonita Balagić in Ema Strle odlično predstavile raziskovalno nalogo.

Čestitamo!

Nana Alič, Leonita Balagić in Ema Strle

PRIHODNOST ZAPOSLOVANJA

Kaj nas čaka na trgu dela v prihodnosti? Kateri poklici so poklici prihodnosti? Kakšna znanja in kompetence bodo iskali delodajalci? Kako se izogniti temu, da v bodoče mladi postanejo prve žrtve krize na področju zaposlovanja?

O vsem tem so razmišljali dijaki na 3. zaporednem srečanju z naslovom Če bi jaz odločal(a), …, ki ga je tokrat gostila Nova Gorica. Mladi ambasadorji evropskega parlamenta so predstavili predloge o tem, kako urejati področje zaposlovanja na način, ki bi kar najbolj olajšal prehod iz sistema izobraževanja na trg delovne sile in omogočil, da mladi na njem razvijejo vse svoje potenciale. Pobude dijakov sta tokrat komentirala evropska poslanca g. Nemec in ga. Tomc, ter ga. Miloševič Zupančič z Univerze v Ljubljani.

Naši dijaki so pripravili naslednji predlog:

Živimo v času hitre digitalizacije, ko mnogi poklici zgubljajo na pomenu, nekateri kadri pa sploh ne najdejo zaposlitve na svojem področju ali pa so odpuščeni kot tehnološki višek. Tu gre predvsem za delovno silo z nižjo izobrazbo, ki opravlja poklice v tovarnah, rudnikih, skladiščih in podobno. Menimo, da bi država morala finančno podpreti posameznike, ki se želijo prekvalificirati ali dokvalificirati, tako da bi jim leto dni nudila minimalni dohodek. V tem času bi posamezniki lahko obiskovali predavanja, tečaje ali opravljal izpite za licence, ki jih potrebujejo za drugo delovno mesto ali napredovanje znotraj obstoječega delovnega mesta.

EU V FILMU

Kupe št. 6 nas je popeljal v daljno Rusijo, kjer sta glavna junaka, finska študentka arheologije in ruski priložnostni delavec, iskala starodavne petroglife in poleg čudovitih skalnih poslikav našla predvsem človeško bližino – morda celo ljubezen.

Tri dijakinje drugih letnikov so si sredi marca ogledala evropsko koprodukcijo, film z naslovom Kupe št 6, ki je v Cannesu prejel veliko nagrado žirije. Namen ogleda je bil dijakinjam približati evropsko filmsko ustvarjanje in jim hkrati ponuditi nekoliko drugačno filmsko izkušnjo. Obisk Kinadvora je lepa in dragocena izkušnja, ki si jo privošči le malo mladih, zato je prav, da tovrstne izbrane filmske vsebine ponudimo v sklopu evropskih projektov.

Film, ki obravnava predvsem tematiko medkulturnih in jezikovnih pregrad ter kompleksnosti medčloveških odnosov, je dijakinje spodbudil k razmišljanju o samoti, osamljenosti, prijateljstvu, ljubezni in zaupanju. Kupe št. 6 je krasen primer tega, kakšnih presežkov je zmožna evropska filmska produkcija, ki v primerjavi s populistično ameriško sploh nima prave konkurence.

 

 

OBISK S FINSKE

Le malo izkušenj tako zaznamuje učitelje in dijake, kot izmenjave. Ne gre le za spoznavanje drugih kultur in navad, temveč tudi za osebnostno rast, širjenje obzorij in razumevanje pomena mednarodne komponente v izobraževalnem sistemu.

Obisk s Finske

Začetek marca sta nas obiskali dve učiteljici s Finske, ki sta spremljali dijake na delovni praksi v Sloveniji. Ena od njiju je bila v Ljubljani že tretjič – in še vedno se rada vrača – druga prvič. Na nekoliko turoben dan smo jih popeljali na vodeni ogled Ljubljane v režiji dveh dijakinj drugega letnika zdravstvene nege, Nane in Katjuše. Dijakinji sta udeleženki angleškega tabora, kjer so pred meseci izdelali kartice za turistični ogled Ljubljane, zato sta punci prevzeli vlogo turističnega vodiča in naši gosti s Finske popeljali po Ljubljani. Med ogledom smo seveda tudi poklepetali in izmenjali neprecenljive izkušnje o delu in življenju v obeh državah.

”Naše druženje  je potekalo povsem sproščeno, tako je začetna trema skoraj povsem izginila. Kljub smoli z vremenom mislim, da sva uspeli predstaviti ljubljanske znamenitosti povsem na preprost in zanimiv način. Profesorici sta se izkazali kot odlični poslušalki in vse skupaj smo nekaj odnesle od ponedeljkovega srečanja. Mislim da je to tisto, kar na koncu zares šteje.”

Nana Alič, dijakinja

”Izkušnja je nepozabna. V to delo smo vložili kar nekaj truda in mislim, da se je izplačalo. Na ogledu po Ljubljani smo zelo uživali, prav tako smo pa tudi mi sami izvedeli kar nekaj novega o ljubljanskih znamenitostih.”

Katjuša Ščavničar, dijakinja

AKTIVNO DRŽAVLJANSTVO

V času od 30. septembra do 6. novembra 2022 je potekal veliki mednarodni dogodek z naslovom “Čas se izTEKa – podnebni tek” (Running Out of Time), z namenom ukrepati proti podnebnim spremembam ter za ohranjanje biotske pestrosti in naravnih virov.

V okviru podnebnega teka je konec septembra v Glasgowu na Škotskem začela svojo pot podnebna štafeta s podnebnimi sporočili mladih in jo zaključila 6. novembra 2022 v Sharm El Sheiku v Egiptu na Podnebni konferenci COP27. Podnebna štafeta je potovala skozi 18 držav (7767 km) na okolju prijazen način – tek, kolesarjenje, jadranje in bila podprta z različnimi spremljajočimi dogodki – podnebnimi akcijami.

  

Podnebni štafeti se je priključila tudi Slovenija in naša šola.

Ob tej priložnosti smo v četrtek, 20. 10. 2022 na šoli in v njeni okolici organizirali simbolični štafetni tek z dijaki in sodelavci. Z dijaki smo izdelali štafetno palico iz naravnih materialov in jo uporabili kot podnebno sporočilo. V gozdu smo nabrali veje in palico, iz odpadnega papirja smo oblikovali Zemljo in Sonce. Sta vsak na svoji strani palice. Sonce s svojo živo rumeno barvo Zemljo segreva, vendar naša Zemlja je zavarovana – varujejo jo mlade vejice, ki predstavljajo dijake naše šole, ki bodo poskrbeli, da bo naša Zemlja kot v nekakšnem gnezdu varna pred katastrofami.

 

Vsak izmed nas, ki je pospremil štafetno palico na njeni poti, je prispeval svoj glas za lepši jutri.

Naši dijaki so dokazali, da si želijo doživljati naravo v vsej njeni pestrosti in lepoti. Kajti vsak izmed nas ima možnost spreminjati svet na bolje. Ker naše misli lahko postanejo dejanja.              

Ida Tarman Šmit, prof.

Dostopnost